دانلود برنامه ها، نرم افزارها، فایل فلش، رام اندرویدی، پایان نامه، مقالات علمی دانشگاهی، مقالات ترجمه شده
چیستی تقدس در نقاشی
سه شنبه 9 شهريور 1395 ساعت 21:34 | نوشته ‌شده به دست بارانستار | ( )
چیستی تقدس در نقاشی

تلقی ما از « واقعیت » آن چیزی است كه در اطرفمان می گذرد بی آنكه ما بعنوان نیروئی كارساز در شكل دادن آن مشاركت كنیم مثلا گردش زمین به دور خورشید از دیدگاه ما واقعیتی مسلم و بدیعی است چرا كه بوسیله اراده طبیعت صورت می گیرد « نیروی استقلال آدمی در مواجهه با « واقعیت » اغلب مقهور روابط زنجیره ای علت و معلولی می شود و در نهایت راهی جز قبول آن به

دانلود چیستی تقدس در نقاشی

پروژهایی در مورد چیستی تقدس در نقاشی
مقالاتی در مورد چیستی تقدس در نقاشی
مطالبی در مورد چیستی تقدس در نقاشی
دسته بندی قالب و گرافیت
فرمت فایل doc
حجم فایل 112 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 190

«آدمی موجود غریبی است كه هر اینه در وجود خود مداقه كندبیشتر به این نكته پی می برد كه « نشانی از خداوند را بر دوش می كشد » در طول تاریخ از ظهور بشرتاكنون همواره میلی برای كاوش رازهای جهان با انسان همراه بوده است و در این راه آنچه به آدمی نیرو می داده تاسیر تكامل عقلانی خویش را بپیماید اعتماد قلبی او به امكان وجود جهانی آرمانی و مطلوب و لو در ذهنش بوده است .

تمامی سعی بشر برای ارتقاء وضعیت نابسامان خود در مقابل اضمحلال (آنتروپی)[1]طبیعی موقعیتش در جهان توسل به قدرت پیچیده و عظیمی است كه در هر لحظه به دنبال رهیافت تازه ای برای كسب ایده آل ترین شرایط جهت تثبیت « هستی » او در جهان بوده است . این هستی شامل همه نیازهای بیولوژیكی و غیر آن نظیر وسوسه « كشف جهان دیگر » یا « پرسشهایی درباره ماهیت روح»  نیز می شود .

این نیاز كه جزء ذات آدمی است در فلسفه خلقت آدم بینهایت عمیق و دقیق تشریح شده و این آدمی كه همه چیز داشته ، اشباع شده هیچ نیازی  ودردی را احساس نمی كرد و همه لذتها و همه نعمتها در دسترسش بوده ، گفتند از آن میوه نخور اما به فریب شیطان تحریف شد و رفت و آن میوه را خورد و اولین انعكاسی كه در او پیدا شده كاملا معلوم است كه ان درخت چیست و بیخود مفسرین اسرائیلی و اسلامی می كوشند كه نوع آن را تعیین كنند كه انگور بوده یا گندم بوده یا چیزی دیگر . این معلوم است كه در قرآن می گوید بعد از آن كه میوه را خورد خدا به سراغشان آمد دید نیستند صدایشان زد دید نمی ایند ، گفتند ما از عریانی خود شرم داریم . خدا فهمید از ان درخت خورده اند یعنی قبلا عریانی خودشان را زشتی خودشان را ، وقاحت خودشان را ، وضع خودشان را كه چگونه هستند ، حس نمی كردند . وبرای همین خوشبخت بودند و برای همین توی بهشت بودند . این میوه ، راست و صریح در تواره میوه بینایی و میوه اگاهی اعلام شده است و به همین صراحت هم در قرآن است و كاملا از متن هم پیدا است كه این میوه ممنوع تا از حلقوم این آدم فرورفت بهشت در چشمش و در احساسش جهان خاكی پراز رنج ، صغیر و كم و كمتر از انسان و كمتر از نیاز انسان شد . این معنی سقوط و هبوط است ، بهشت عدن در روی زمین بوده است و همین زمین است و می بینیم الان و همیشه می بینیم كه انسانها به میزانی كه  از آن میوه (آگاهی ) بیشتر خورده اند خود را در زمین  در تنگنای بیشتر و با احساس كمبود بیشتر و به رنج بیشتر زیستن را و زندگی را حس می كنند و به میزانی كه كمتر خورده اند آرامش را بیشتر دارند و از لذتها بیشتر لذت می برند واشباع می شوند و نیازهایشان زود با قرعه كشی بانك عمران رفع
می شود . آن نیاز بوده است كه اگر « همه » بودن وهمه « وجود » در اختیار گرسنگی و عطش این روح قرار بگیرد باز احساس گرسنگی می كند یكی از اقوام ما مریض شده بود می گفت كه من نشست كردم . گفتم چرا ؟ شش ماه استخدام شده بود و حقوقش ماهی 178 تومان یكجا آمده بود و همسایه ها اقوام ، او را چشم كرده بودند وكسی كه این احساس را دارد چقدر دنیا را پر می بیند و تا چه حد همه نیازهایش بر آورد ه است واین است كه می گویند در بهشت با یك صلوات هر چه را بخواهد در دست او قرار می گیرد . و از این ساده‌تر می شود . و حرف ازاین راست تر هست . حالا این ادمی كه این میوه را خورد و این میوه یكبار خورده نشد و انسان همواره در حال خوردن آن میوه می باشد .چرا ممنوع ؟ زیرا از آن راحتی و اشباع و آسودگی و رفاه و خوشی آدم می افتد و بعد در دنیا كمبود احساس می كند . و دیوارهای هستی را برروی روحش تنگ حس می كند ورنج می برد . و جهان و این ماده به مقداری ندارد كه اورا برای همیشه راضی نگهدارد . همیشه در حال رفتن در حال جستجو و تلاش و در حال و كار و انتظار است ، سیر نمی شود و هر كس از آن میوه می خورد[2] و به خود آگاهی بیشتر می رسد نیاز بیشتر احساس می كند و عصیان یعنی این . چه كسی عصیان می كند ؟ خود آگاه عصیان می كند . عصیان در مقابل اراده خداوند . اراده خداوند چیه ؟ اراده خداوند قوانینی است كه در تاریخ وجود دارد . اراده خداوند قوانینی است كه در طبیعت وجود دارد . اراده خداوند قوانینی است كه در قبیله و جامعه و اجتماع انسانی وجود دارد . قوانینی است كه در فیزیولوژی و اندان من بعنوان یك بشر بعنوان یك موجود زنده در این جهان وجود دارد . پس اراده خداوند كه به ما می گوید كه از آن میوه نخور ، یعنی این چهار محیط و چهار جبر و چهار زنجیری كه می گوید در جو بماند . به بینائی و خود آگاهی
می رسد كه از جبر طبیعت و از جبر تاریخ و از جبر جامعه و جبر خویشتن رها شدم و همانست كه هگل می گوید . اراده مطلق ، آزاد از بند نخستین بی نهایت ابتدا و همین حرف هگل است كه عرفان ما بوده و همان حرف هگل است كه مذهب ما می گوید كه ما به سوی خدا باز می گردیم . و همین حرف است كه می گوید در مذهب ما انسان را به صورت خویش آفریدیم و می گوید من او را جانشین خویش در روی زمین ساختم یعنی این انسان ، در كوشش خودش در رها شدن از بند طبیعت و قوانینی كه طبیعت برای ساختمان او و در ساختمان او دخالت می دهد و در آن حال انسان دیگر یك حیوان ویك گیاه است و همچنین از زندان تاریخ نجات می دهد ،آنطوری كه هیستوریسم می گوید یعنی هر كسی ساخته و پرداخته تاریخ خودش می باشد .



1 - نابود شدن ، تباه شدن ، از منبع هنر در انتظار موعود، شریعتی علی.

1 - از همان منبع -ص 18

 

دانلود چیستی تقدس در نقاشی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: قالب و گرافیک


 
موضوعات
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه ساینس فایل و آدرس scincefile.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 264
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 268
بازدید ماه : 3757
بازدید کل : 118188
تعداد مطالب : 2832
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1