پژوهش و تحقیق پایان دوره پژوهش و سیستم مدیریت محتوا cms ص 61
دانلود برنامه ها، نرم افزارها، فایل فلش، رام اندرویدی، پایان نامه، مقالات علمی دانشگاهی، مقالات ترجمه شده
پژوهش و تحقیق پایان دوره پژوهش و سیستم مدیریت محتوا cms ص 61
یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 ساعت 19:42 | نوشته ‌شده به دست بارانستار | ( )

خلاصه پایان نامه:

در این پروژه تحقیقاتی ابتدا با نگاهی گذرا و مختصر سیستم های مدیریت محتوی معرفی شده است سپس بر روی یك نمونه cms به نام postnuke تمركز كرده و معرفی و تجزیه و تحلیل آن آمده است.

ابتدا سعی شده كه مراحل نصب را به صورت گام به گام و بصری ذكر گردد.

همچنین تعدادی از ماژول ها و theme های آن معرفی شده كه در بخش مستندات نمونه ای از كدهای برنامه نویسی ماژول هم آورده شده است ضمنا برای آشنایی بیشتر نكاتی راجع به توسعه ماژول و نحوه ماژول نویسی هم آمده است.


مقدمه:

امروزه پیشرفت تكنولوژی روند رو به رشدی را به سرعت طی می‌كند و در این میان كامپیوتر و IT نقش اساسی را بر عهده دارند و دنیای بزرگ ما را به دهكده كوچك جهانی تبدیل كرده اند.

اینترنت، فضای سایبر و سایت های وب همگی مسئول ارتباط ما با این دهكده جهانی اند، از طرفی كاربران برای انجام امور مختلف خود همیشه فاكتورهای خاصی را در نظر دارند از این رو دانشمندان IT همواره سعی كرده اند با خلق مفاهیم و تكنولوژی های جدید همه فاكتورهای اساسی كاربران ازجمله كارایی، سرعت، دقت، امنیت، آسانی و زیبایی و ... را تا حد مطلوب مورد توجه قرار دهند.

سیستم های مدیریت محتوی یا cms یكی از این دستاوردها است كه دراین مجال اندك سعی شده است تا حدودی به آن پرداخته شود و به عنوان نمونه روی سیستم مدیریت محتوی خاصی به نام postnuke تمركز شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول

سیستم های مدیریت محتوی (cms)

 

 

فصل اول

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

دنیای امروز دنیای اطلاع رسانی است. در صحنه رقابت تنگاتنگی كه امروزه بین شركتها و موسسات وجود دارد، یكی از اصول اولیه برای بقا و پیشرفت اطلاع رسانی صحیح و لحظه به لحظه است. واضح است كه اولین وسیله ارتباطی و اطلاعاتی در عصر حاضر شبكه جهانی اینترنت می‌باشد. تقریبا هیچ شركت یا موسسه ای را در دنیا نمی‌توانید پیدا كنید كه در زمینه كاری خود موفق باشد بدون اینكه از طریق وب سایت اینترنتی خود را به دیگران معرفی كرده باشد. با توجه به اهمیت بالایی كه پایگاه های اینترنتی در دنیای تجارت دارند،‌معمولا مدیران ارشد شركتها تمایل دارند خود شخصا بر محتویات آن نظارت داشته باشند این در حالی است كه آنان معمولا فاقد دانش فنی در مورد نحوه طراحی و تولید و ایجاد تفكرات در یك سایت اینترنتی هستند. در این موارد سیستم مدیریت محتوا می‌تواند بهترین راه حل باشد. سیستم مدیریت محتوا CMS چیست؟ این سیستم ها كه امروزه در وب به نام CMS شناخته می‌شوند مخفف Content Management System می‌باشند كه یك برنامه نرم افزاری روی سرور هستند و به مدیر سایت اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به طراحی دوباره سایت محتوای سایت را تغییر دهد. سیستم مدیریت محتوای سایت این امكان را به شما می‌دهد خودتان سایت خود را تولید كرده و آن را به طور كامل مدیریت نمایید و برای این امر نیاز به دانش تخصصی در این زمینه ندارید. با استفاده از این نرم افزار بسیار ساده تر از آنچه تصور كنید می‌توانید بخشهای مختلف سایت خود را مدیریت كنید بخشهای جدید ایجاد كرده و به سایت خود اضافه كنید و یا محتویات آنها را تغییر دهید. برای این منظور حتی لازم نیست اطلاعات را مجددا بر روی وب سرور خود بارگذاری كنید. كلیه این تغییرات بلافاصله پس از آنكه دستور تغییر وارد می‌شود اعمال می‌شوند همه چیز بسیار ساده تر از آنچه شما تصور می‌كنید انجام خواهد شد. چرا شما یك CMS لازم دارید؟ اگر سایت شما هر چند وقت یكبار به روز می‌شود می‌توانید بجای اینكه هر بار به یك شركت طراحی وب مراجعه كنید خودتان با استفاده از برنامه های مدیریت محتوا تغییراتتان را روی سایت اعمال كنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل دوم:

Postnuke


بخش اول: كلیات postnuke

معرفی postnuke

Postnuke یك بسته نرم افزاری است كه برای مدیریت محتوی، انجمن ها و همكاری بر روی سایت ایجاد شده است. این بسته به عنوان یك نرم افزار opensource به طور رایگان، تهیه شده است (تحت لیسانس عمومی‌GNU)

به عبارت دیگر postnuke انحصاری شده وقانون كپی رایت دارد اما در مقابل ما آزادی های بیشتری داریم.

ما در اینجا مجاز به كپی كردن، استفاده و تغییر post nuke هستیم البته در صورتیكه موافق نكات زیر باشیم.

-سرویس برنامه را به دیگران بدهیم

-مجوز اصلی و كپی رایت را حذف نكنیم و یا تغییر ندهیم و همین مجوز را برای هر كاری مشتق شده دیگر به كار ببریم.

مجوز را كاملا با تمام جزئیات مطالعه كنیم و اگر سوالی داشتیم مستقیما با مسئول كپی رایت تماس بگیریم.

Postnuke روی هر كامپیوتری كه می‌تواند php را اجرا كند وانوع مختلفی از پایگاه داده مخصوصا mysql را پشتیبانی می‌كند، می‌تواند اجرا شود.

كلمه postnuke به خاطر این برای این نرم افزار انتخاب شده است كه این پروژه یك انشعاب از php- nuke است از این رو نام آن nukenpost انتخاب شده است.

سابقه postnuke

Postnuke یك توسعه دهنده فعال و پر جنب و جوش جهانی و مبتنی بر كاربر دارد. توسعه آن توسط پنج عنصر بنیادی آغاز شده است.

بسیار سخت است كه بگوییم این نرم افراز برای استفاده، آسان باشد در حقیقت این نرم افزار باید تا حد امكان حسی و مبتنی بر درك مستقیم باشد.

همزمان با رشد و گسترش postnuke و انجمن ها، ورودی های بیشتری از گستره متفاوتی از مردمی‌كه درموقعیت های واقعی متفاوت بودند، دریافت شده است. مثلا هم اكنون postnuke نه تنها روی سایت های كوچك سر گرمی‌استفاده می‌شود، بلكه در تجارت های كوچك دبیرستانها و شركت ها هم استفاده شده است.

تعداد روبه رشدی از مردم اطراف دنیا در حال همكاری كردن با postnuke به طرق مختلف هستند.

یك ویژگی مهم postnuke سایت آن است كه یك نقطه مركزی برای اطلاعات، بحث و همكاری بین كاربرانی كه جز مدیران سیستم، طراحان وب، محققین و توسعه دهندگان هستند، فراهم می‌كند همانند postnuke، این سایت همیشه در حال رشد است تا متناسب با نیازهای انجمن باشد و مانند postnuke همیشه رایگان خواهد بود. به عبارت دیگر طراحی و توسعه postnuke و توسط یك فلسفه خاص از تقسیم كار و باز خورد به انجمن هدایت شده است.

مجوز postnuke

نام postnuke یك نام تجاری ثبت شده است و ما مجازیم كه نام این نر افراز را برای هر فعالیتی كه وابسته به این نرم افزار است، استفاده كنیم.

این برنامه، نرم افزار رایگان است و می‌توانیم آن را دوباره توزیع كنیم ویا تحت شرایط مجوز عمومی‌كلی GNU چناكه توسط بنیاد نرم افزاری رایگان منتشر شده است. به عنوان نسخه شماره 2 مجوز یا هر نسخه بعدی دیگر آن را اصلاح كنیم.

این برنامه با امید به اینكه مفید خواهد بود توزیع شده اما هیچ گارانتی حتی برای قابلیت بازرگانی یا تناسب داشتن برای هدف خاصی ندارد.

خصوصیات اصلی postnuke

Postnuke یك محصول فعال و در حال رشد است در زیر بعضی از خصوصیات وعملكردها و توابع درونی آن لیست شده است.

-        واسط ساده كم حجم، موثر، سازگار و با تكنولوژی آسان مرورگر

-   قابلیت نصب آسان روی غلب ایستگاههایی كه php را پشتیبانی می‌كنند و تنها به یك پایگاه داده احتیاج دارد البته قابلیت اشتراك هم دارد.

-        پشتبیانی مطلق پایگاه داده در بیشتر قسمتهای مهم پایگاه

-        تاكید بر روی امنیت قوی به طور كل، تمام فرمها چك شده اند، داده ها معتبرند و ...

-   بیشتر نواحی ورود متن از منابع، اتاق گفتگو، ورودی ژورنال ها و ...) می‌تواند با استفاده از یك ویرایشگر HTML داخلی wysiwyG[1] ویرایش شوند.

-        سایت توسط یك كاربر admin كه در طول نصب تعریف می‌شود، مدیریت می‌شود.

-        قابلیت های plug – in به كاربران یا مدیر اجازه می‌دهد كه سایت خود را سفارشی كنند.

-        ماژول های plug- in می‌توانند به برنامه های نصب postnuke اضافه شوند.

-   بسته های زبان plug- in اجازه می‌دهند كه هر زبانی را به صورت كاملا محلی داشته باشیم. هم اكنون بیش از 34 بسته زبان وجود دارند.

-   كد برنامه php قابل فهم و روشن نوشته شده تحت یك مجوز GPL است، به راحیت قابل تغییر است تا متناسب با نیاز ما در آید.

-   اهداف برنامه این است كه درگیری مدیر را به حداقل مقدار كاهش دهد در حالیكه امنیت را در سطح بالا نگه می‌دارد.

-   با پشتبیانی كردن از محدوده ای از مكانیزم های سندیت از طریق ماژول های تصدیق و سندیت plug- in اجازه بر قراری  قانون جامعیت آسان، توسط سیستم های موجود را می‌دهد.

-   روش LDAP: حساب های ورودی كاربران می‌توانند از طریق یك سرور LDAP بررسی شوند. مدیر می‌تواند مشخص كند چه فیلد هایی استفاده شود.

-   IMAP، POP3، NNTP: حساب های ورودی كاربران از طریق یك سرور پست الكترونیكی یا اخبار بررسی می‌شوند. SSL، گواهی نامه ها و TSL پشتیبانی می‌شوند.

-   پایگاه داده خارجی: هر پایگاهی كه حداقل شامل دو فیلد باشد می‌تواند به عنوان یك منبع سندیت خارجی استفاده شود.

-   هر شخص تنها به یك حساب برای كل سرور احتیاج دارد. هر حسابی می‌تواند قابلیت های دسترسی متفاوتی داشته باشد.

-   هر كاربر می‌توانند محدوده زمانی خودش را تعریف كند و هر تاریخی در postnuke به آن محدوده زمانی ترجمه می‌شود.

-   هر كاربر می‌تواند زبانی را كه برای واسط postnuke استفاده می‌شود. (انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتقالی و ....) انتخاب كند.

-        امكان جستجو در سایت

-        API پیشرفته (واسط برنامه نویسی كاربردی)

-        ترویج همكاری، ارتباط و انجمن ها در محدوده مفاد و مندرجات

-   سیستم مجوزهای گروهی پیشرفته كاربر و همچنین لیست كوتاهی از ماژول های قابل دسترس به شرح زیر است.

-        انتشار اخبار

-        مدیریت محتوی

-        منابع قابل استفاده RSS

-        محل اخذ آراء

-        ماژول های پرچم ها و علائم

-   ماژول های توضحیات (اجازه می‌دهد ماژول های دیگر كه شامل فایل های دانلودی لینك های وب، اخبار و نشریات می‌باشند، توضحیات خود را به محتویات ارسال شده بچسبانند.

-        ماژول FAQ

-        ماژول اتاق گفتگو

-        ماژول لیست اعضا

-        ماژول پیغام خصوصی

 

بخش دوم: نصب postnuke

این بخش چگونگی نصب postnuke را برای اولین بار نشان می‌دهد و به بعضی از جزئیات درباره برخی از مراحل آن می‌پردازد تا گوناگونی گسترده ای از تفاوت های كمی‌كه بین نصب وب سرورها است را پوشش دهد بنابراین این بخش از سند ممكن است طولانی و پیچیده به نظر برسد.

بخش های این سند شامل:

1-   نیازمندیها

2-   دانلود

3-   ساختار فایل

4-   ایجاد یك فهرست داده

5-   ایجاد یك پایگاه داده

6-   تنظیمات مجوز برای فایل config.php

7-   استفاده از سایت postnuke

Postnuke در ابتدا در لینكوس و با استفاده از mysql , Apache و php توسعه داده شده اما متناوبا توسط postgresql روی macos , windowsxp و سیستم عامل های ؟ 6، آزمایش شد.

 


wysiwyG: what you see is what you get [1]

دانلود پژوهش و تحقیق پایان دوره پژوهش و سیستم مدیریت محتوا cms  ص 61


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: پایان نامه ها


 
موضوعات
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه ساینس فایل و آدرس scincefile.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 245
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 249
بازدید ماه : 3738
بازدید کل : 118169
تعداد مطالب : 2832
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1