دانلود برنامه ها، نرم افزارها، فایل فلش، رام اندرویدی، پایان نامه، مقالات علمی دانشگاهی، مقالات ترجمه شده
صنعت طلا و طلاسازی
شنبه 27 آذر 1395 ساعت 11:14 | نوشته ‌شده به دست بارانستار | ( )
صنعت طلا و طلاسازی

برای قرن ها، طلا به ویژگی های منحصر به فرد، نایابی، زیبایی، و عدم فناپذیری، مورد توجه همیشگی انسانها بوده است

دانلود صنعت طلا و طلاسازی

پروژهایی در مورد صنعت طلا و طلاسازی
مقالاتی در مورد صنعت طلا و طلاسازی
مطلب هایی در مورد صنعت طلا و طلاسازی
صنعت طلا 
 طلاسازی
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 83 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 115

كشورها طلا را به عنوان ذخیره ثرونت ووسیله ای برای تبادل معاملاتیپذیرفته اند و افراد برای كسب اطمینان از تغییرات و عدم ثبات پولهای كاغذی، همواره بدنبال خرید و ذخیره طلا بوده اند. در حال حاضر، معاملات طلا بجای شیوه های سنتی استفاده از شمش، سكه و جواهرات، در بازارهای بورس بین المللی صورت می گیرد. قراردادهای سلف خرید و فروش طلا، از ابزارهای معاملاتی با ارزش هستند كه تولید كنندگان تجاری و مصرف كنندگان طلا از آنها استفاده می كنند.

طلا در طبیعت به صورتهای مختلفی یافت می شود: در تركیبات نقره و سرب، رگه های كوارتز، طلای بستر رودخانه و یا به همراه سولفیدها، در آب شور مقادیر قابل توجهی طلا یافت می شود اما استحصال آن مقرون به صرفه نیست.

تلاشهای اولیه برای كسب طلا از هنگام اولین سفر دریایی كریستلف كلمب صورت گرفت. از سال 1492 تا 1600، كشورهای آمریكایی شمالی و جنوبی و جزایر واقع در كارائیب بیشترین میزان استخراج طلا را داشتند و معاملات تجاری عمدتا توسط این كشورها انجام می شود. در اواسط قرن 17، كلمبیا، پرو، اكوادور، پاناما، و جزایر اطراف آن بیش از 61% از طلای كشف شده جدید را در اختیار گرفتند. در قرن 18، این كشورها 80% طلای جهان را عرضه می كردند. پس از اكتشاف طلا در كالیفرنیا در سال 1848، آمریكای شمالی به عنوان بزرگترین تولید كننده و عرضه كنده طلای جهان شناخته شد. از سال 1850 تا 1875 مقدار اكتشاف طلا در جهان از 350 سال گذشته آن، بیشتر شد و در سال 1890، رگه های یافت شدة طلا در آلاسكا و یونان مهمترین منابع طلا شناخته شدند و تنها اندك زمانی پس از آن، طلا در آفریقا كشف شد و امروزه، بزرگترین تولید كنندگان طلا : آفریقای جنوبی، ایالات متحده آمریكا، استرالیا، كانادا، چین، اندونزی و روسیه هستند.

ایلات متحده آمریكا، اولین نقش رسمی مبادلاتی طلا به عنوان پولرا در سال 1792 اجرا كرد و كنگره پشتوانه پول كشور را با دو فلز طلا و نقره تعیین نمود. طی ركود بزرگ اقتصادی در دهه 1930، بیشتر كشورها برای تثبیت بیشتر وضعیت اقتصادی، پول خود را از طلا جدا كردند، بار دیگر، در سال 1944 طلا به سیستم پولی بازگشت و آن زمانی بود كه معاهده (Bertton Woods) ارزش پول كاغذی كشورهای جهان را با دلار آمریكا تعیین كرد كه خود دلار نیزپشتوانه طلا را بخود گرفت. این معاهده تا سال 1971 پایدار بود و سرانجام نیكسون، رئیس جمهور وقت آمریكا، بالغو این قرارداد، به تسلط طلا بر دلار پایبان دادژ در حال حاضر، قیمت طلا به صورت آزاد و با چرخه عرضه و تقاضا تعیین می شود و عوامل سیاسی و اقتصادی در تغییر است قیمت آن نقش دارند.

طلا یكی از كالاهای تجاری حساس و حیاتی است. از ویژگی های این فلز قیمتی می توان به این موارد اشاره كرد: بهترین هدایت كننده الكتریسیته، مقاومت بسیارزیاد در مقابل خوررگی و نیز یكی از مواد پایه كه در تركیبات شیمیایی و ابزارهای جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر طیف وسیعی از شركتهای معدنی، تولید كنندگان، بخشهای صنعتی و مصرف كنندگان در معاملات طلای بازارهای بورس جهانی فعالیت دارند و از آنجایی كه بطور سنتی، طلا ثروت و سرمایه محسوب می شود، بسیار از سرمایه گذاران اقدام به تبدیل بخشی از سرمایه های خود به این فلز گرانبها و خرید و ذخیره آن می نمایند.

1- تاریخچه طلا

طلا اولین عنصری است كه انسانها تحت عنوان فلز آنرا شناختند. در اواخر عصر حجر و آغاز قرن نو سنگی ( عصر حجر جدید neolithic ، 8000 سال قبل از میلاد مسیح) آب  وهوای جهان تا حد زیادی تغییر كرد. نواحی زیادی خشك شدند، و ناگزیر به ایجاد اقامتگاههای دائمی در اطراف رودخانه هایی مثل فرات، دجله و نیل گشتند. اولین یافته های باستانشناسی كه به مصر باستان و بین النهری باز می گردد، حكایت از آن دارد كه سومریان در 3000 سال قبل از میلاد در آنجا مقیم بودند. یافته های مهمی نزدیك وارنای جدید، mosern Varna در كرانة سواحل دریای سیاه در بلغارستان به دست آمده است. ابتدا از طلا در مذهب هنر و Insian Vedanta (1000 سال قبل از میلاد) و نوشته های هرودوتوس Herodotus (484- 425 سال قبل از میاد) و وصیت نامه های قدیم (1000 سال قبل از میلاد) نام برده شد.زمان قبل از میلاد مسیح مصر اصلی ترنی كشور دارندة طلا بود و این وضع را تا 1500 قبل از میلاد حفظ كرد. تولید طلا در 1300 سال قبل از میلاد به حد اعلاء خود رسید. در آن زمان اولین قوانین تولید طلا با مجوز انحصاری فرعون وضع شد. در 2700 سال قبل از میلاد از حلقه های طلا به عنوان پول استفاده می شد؛ اولین سكه های طلا در 600 سال قبل میلاد به ظهور رسید.

منشاء طلای استفاده شده توسط مصریان نامشخص است. بخش عمدة آن به نظر می رسد از حبشه در مصر باستان آمده باشد اما مقادیر قابل توجهی در پی سفرهای مكرر به پونت“Punt”وارد شد. ایالات حاص بهرهمند از طلا در مصر بر روی كشورهای همسایه اثر گذاشتند. كشور او فیرophir ذكر شده توسط حضرت سلیمان كه در قرن 10 قبل از میلاد بر اسرائیل حكومت می كرده، به عنوان منشاء طلا می تواند معادل پونت باشد. اما هندوستان غیر ممكن است فروشنده و عرضه كننده بوه باشد. تجارت طلای مصریان بخصوص تحت انگیزة دریانوردی فینیفیه ای ها و رومی ها توسعه یافت. گرچه مصر اصلی ترین كشور ارائه دهندة طلا تا تقریباً یكسال قبل از میلاد بود، با این همه طلا در مناطق دیگری همچون هندوستان india، ایرلند Ireland ، بوهمیا Bohemia ، كوههای كارپاتیان، Carpathian Mountains ، گاال Gaul  در  Iberian peninsula  و caucasus پیدا و استفاده می شد.

دانلود صنعت طلا و طلاسازی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: تحقیقات دانشگاهی


 
موضوعات
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه ساینس فایل و آدرس scincefile.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 362
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 366
بازدید ماه : 3855
بازدید کل : 118286
تعداد مطالب : 2832
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1